Skip til hoved indholdet

Salgsvilkår

Salgsvilkår

En hver handel med fast ejendom i Brønderslev Kommune tager afsæt i Lov om kommunernes styrelse § 68, Bekendtgørelse nr. 396 af 3. marts 2021 om offentligt udbud ved salg af kommunens henholdsvis regionens faste ejendomme og Vejledning nr. 9175 af 3. marts 2021 om offentligt udbud ved salg af kommunens og regionens faste ejendomme.

Ejendommen

Brønderslev Kommune sælger parcelgrunde som de er og som køber har set dem. Det betyder, at eventuelle hegn, beplantning og lignende bliver overtaget af køber. 

Overtagelsesdagen

Overtagelsesdagen er senest 2 måneder efter, Brønderslev Kommune har accepteret et købstilbuddet.

Skatter og afgifter, der er på parcelhusgrunde er købers fra overtagelsesdagen. 

Købesummen og dens betaling

Købesummen bliver betalt kontant og i sin helhed senest på overtagelsesdagen. Køber indbetaler købesummen på Brønderslev Kommunes deponeringskonto. Købesummen frigives af sælger når der foreligger endeligt tinglyst skøde. Sælger oplyser kontonummer i forbindelse med købsaftalen.

Moms er en del af den samlede salgspris.

Omkostningsfordeling

Omkostningerne i forbindelse med handlen bliver delt som følger:

Sælger betaler: matrikulære sag, tinglysning af servitut om videresalg og byggefrist, samt ½ afgifter og gebyrer til tinglysning af skødet, samt egen rådgiver.

Køber betaler: ½ afgifter og gebyrer til tinglysning af skødet, samt egen rådgiver i forbindelse med handlen. 

Vedligeholdelse af ubebyggede grunde

Køber overtager forpligtigelsen med vedligehold af den ubebygget grund på overtagelsesdagen.

 

BRØNDERSLEV KOMMUNE
Ny Rådhusplads 1
9700 Brønderslev

Kontakt vedrørende grundsalg
Tlf.: 99455862 / 99455402
Skriv til os...

Links

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback