Nye ”børn” i børnehaven eller hvad tænker du bygningen kan bruges til?
Brønderslev Kommune sælger Asaa børnehave. Bygningerne er i drift som børnehave indtil sommeren 2026.
Dit fremtidige projekt på Asaa børnehave skal kunne rummes inden for den eksisterende lokalplan.
Vi ser frem til at modtage dit bud på ejendommen.
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte Bettina på telefon 21541538
Læs udbudsvilkårene
Dit bud skal være skriftligt. Det skal indeholde en fast pris. Bud med variabel pris afvises, fordi de ikke er i overensstemmelse med lovgivningen.
Dit bud skal overholde vilkårene for ejendommen. Dit bud kan ikke indeholde betingelser, der er i uoverensstemmelse med det opstillede udbud.
Bud sendes på mail til raadhus@99454545.dk i emnefeltet skal du skrive ”Lukket bud – Asaa børnehave”.
Dit bud skal være hos Brønderslev Kommune senest den 1.november 2025 kl. 09.00.
Brønderslev Kommune opfordrer til, at du læser og tager hele udbudsmaterialet med i betragtning inden du afgiver bud.
Brønderslev Kommune forbeholder sig retten til at forkaste alle indkomne bud.
Bud bliver bedømt ud fra følgende kriterier:
Pris
Anvendelsesformål
Dit bud bliver behandlet i fagforvaltningen. Dit bud bliver forventeligt behandlet af Økonomiudvalget den 12. november 2025.
Den politiske behandling et lukket punkt på dagsordenen.
Beslutningen fra Økonomiudvalget bliver sendt til budgiverne senest den 14. november 2025.
Det er forventeligt, at et køb kan være på plads til 1. marts 2026 med endelig overtagelse per 1. august 2026.
Ejendommen ligger på matrikel nummer 35v Aså by, Aså-Melholt.
Grundarealet på ejendommen er på 2.492 m2 med et bygningsareal på cirka 430 m2 plus tekniske anlæg. Bygningsmassen er i et plan.
BBR-meddelelsen indgår i det samlede udbudsmateriale.
Vurderingen på ejendommen er
Ejendomsvurdering: 2.900.000 kr.
Grundværdi: 145.500 kr.
Der er flere byggesager i arkivet. De kan hentes via Byggesager for Rusen 5
Ejendommen ligger i byzone.
Ejendommens øvrige oplysninger herunder antalt bygninger kan du læse i BBR.pdf
Ejendommen er under lokalplan 03-14 for børnehave, Asaa.
Anvendelsesbestemmelserne i lokalplanen skal overholdes i forbindelse med bud. Hvis dit bud forudsætter ændring af lokalplanen, bliver det forkastet i forbindelse med behandlingen af bud.
Ejendommen er under kommuneplanramme 05-O-04 offentlige område Rusen.
Plandokumenterne indgår i det samlede udbud og kan ses herunder.
Ejendommen er udstykket. Køber kan kontakte enhver landinspektør for at modtage et matrikelkort. Ejendommens blad, bliver set igennem af landinspektør inden overtagelsesdagen.
Region Nordjylland har ikke kortlagt ejendommen i deres forureningsdatabase. De oplysninger, der er på ejendommen, kan du læse i Forureningsrapport Region Nordjylland
Ejendommen har adresse på og vejadgang fra Rusen 5, Asaa, 9330 Dronninglund.
Det er købers ansvar at søge og opnå de myndighedsgodkendelser det af køber forudsatte projekt kræver.
Ejendommen sælges i den stand, som den er i og som køber har haft mulighed for at se. Det vil sige køber overtager bygningen med de installationer der er i bygningen. Med den beplantning og de øvrige forhold, der er i bygningen, herunder den stand bygningen er vedligeholdt i.
Fra overtagelsesdagen er ansvaret for ejendommen købers. Købers skal sørge for at ejendommen bliver forsikret fra overtagelsesdagen i enhver henseende.
Køber skal stå ved sit bud i 6 måneder fra sidste frist for indsendelse af bud.
Handlen bortfalder, hvis de aftalte (i købsaftalen aftalte) betingelser ikke kan opfyldes.
Byggetilladelse og lignede til ombygning af ejendommen kan søges fra der er underskrevet købsaftale. Alle udgifter til en byggesagsbehandling er hos køber.
Ejendommen overtages med de samme rettigheder, byrder, servitutter og forpligtelser, hvormed den har tilhørt sælger og tidligere ejere, i det omfang denne handel ikke ændrer disse forhold. Sælger må dog ikke aktivt medvirke til at påføre ejendommen nye byrder.
Der henvises til de elektroniske tingbogsudskrifter dateret den 11. september 2025
Sælger skriver købsaftale.
Købers advokat foretager den digitale registrering af skødet.
Parterne betaler tinglysningsafgift med hver sin halvpart.
Parterne betaler egne rådgivere.
Udgifterne til et fysisk matrikelkort er købers. Sælger betaler for gennemgang af ejendommen ved landinspektør før overtagelsesdagen.
Overtagelsesdagen er skæringsdag for skatter og afgifter.
Køber skal sørge for at få ejendommen flyttet til sig ved de forskellige forsyningsvirksomheder, forsikringsselskaber med videre.
Der kan rekvireres yderligere oplysninger om bygningerne, herunder drift og vedligeholdelse omkostninger og budget for dem.
Du kan få det ved henvendelse til raadhus@99454545.dk