Skal du være med til at skabe nyt liv i en tidligere skole?
Brønderslev Kommune sælger Asaa skole. Bygningerne er i drift som skole indtil sommeren 2026.
Dit fremtidige projekt på Asaa gamle skole skal kunne rummes inden for den eksisterende lokalplan.
Vi ser frem til at modtage dit bud på ejendommen.
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte Bettina på telefon 21541538
Læs udbudsmaterialet
Dit bud skal være skriftligt. Det skal indeholde en fast pris. Bud med variabel pris afvises, fordi de ikke er i overensstemmelse med lovgivningen.
Dit bud skal overholde vilkårene for ejendommen. Dit bud kan ikke indeholde betingelser, der er i uoverensstemmelse med det opstillede udbud.
Bud sendes på mail til raadhus@99454545.dk i emnefeltet skal du skrive ”Lukket bud – Asaa skole”.
Dit bud skal være hos Brønderslev Kommune senest den 1. november 2025 kl. 09.00.
Brønderslev Kommune opfordrer til, at du læser og tager hele udbudsmaterialet med i betragtning inden du afgiver bud.
Brønderslev Kommune forbeholder sig retten til at forkaste alle indkomne bud.
Bud bliver bedømt ud fra følgende kriterier:
Pris
Anvendelsesformål
Dit bud bliver behandlet i fagforvaltningen . Derefter bliver det forventeligt sat til politisk beslutning d. 12. november 2025.
Den politiske behandling vil på et lukket punkt på dagsordenen.
Beslutningen fra Økonomiudvalget bliver sendt til budgiverne senest den 14. november 2025.
Det er forventeligt, at et køb kan være på plads til 1. marts 2026 med endelig overtagelse per 1. august 2026.
Ejendommen ligger på matrikel nummer 28æ Aså by, Aså-Melholt.
Grundarealet på ejendommen er på 11.589 m2 med et bygningsareal på cirka 4.700 m2 plus tekniske anlæg. Bygningsmassen er i flere plan.
BBR-meddelelsen indgår i det samlede udbudsmateriale.
Vurderingen på ejendommen er
Ejendomsvurdering: 16.700.000 kr.
Grundværdi: 1.813.400 kr.
Der er flere byggesager i arkivet. De kan hentes via byggesagsarkiv Ankervej 1.
Ejendommen ligger i byzone.
Øvrige oplysninger om ejendommen kan ses i BBR.pdf
På nuværende tidspunkt er dele af ejendommen udlejet til
Lokalhistorisk arkiv
Ungdomsskole
Begge leje forhold skal have mulighed for at fortsætte deres lejemål i ejendommen.
Derudover er der andre aktiviteter i ejendommen,som ikke er en del af det formelle foreningssystem i ejendommen. Der bliver blot lånt en nøgle til ejendommen. Det er fra sælgers side et ønske, at de aktiviteter vil få mulighed for at fortsætte i bygningen efter overtagelsesdagen.
Ejendommen er under lokalplan 20-01 for offentlige formål Agersted, Asaa, Dronninglund, Flauenskjold, Hjallerup
Anvendelsesbestemmelserne i lokalplanen skal overholdes i forbindelse med bud. Hvis dit bud forudsætter ændring af lokalplanen, bliver det forkastet i forbindelse med behandlingen af bud.
Ejendommen er under kommuneplanramme 05-O-01 offentlige formål.
Plandokumenterne indgår i det samlede udbud og kan ses herunder.
Ejendommen er udstykket. Køber kan kontakte enhver landinspektør for at modtage et matrikelkort. Ejendommens blad, bliver set igennem af landinspektør inden overtagelsesdagen.
Ejendommen er udgået af Region Nordjyllands forureningsdatabase. De oplysninger, der er på ejendommen, kan du læse i Forureningsattest Region Nordjylland
Ejendommen har adresse på og vejadgang fra Ankersvej 1, Asaa, 9330 Dronninglund.
Det er købers ansvar at søge og opnå de myndighedsgodkendelser det af køber forudsatte projekt kræver.
Ejendommen sælges i den stand, som den er i og som køber har haft mulighed for at se. Det vil sige køber overtager bygningen med de installationer der er i bygningen. Med den beplantning og de øvrige forhold, der er i bygningen, herunder den stand bygningen er vedligeholdt i.
Fra overtagelsesdagen er ansvaret for ejendommen købers. Købers skal sørge for at ejendommen bliver forsikret fra overtagelsesdagen i enhver henseende.
Køber skal stå ved sit bud i 6 måneder fra sidste frist for indsendelse af bud.
Handlen bortfalder, hvis de aftalte (i købsaftalen aftalte) betingelser ikke kan opfyldes.
Byggetilladelse og lignede til ombygning af ejendommen kan søges fra der er underskrevet købsaftale. Alle udgifter til en byggesagsbehandling er hos køber.
Ejendommen overtages med de samme rettigheder, byrder, servitutter og forpligtelser, hvormed den har tilhørt sælger og tidligere ejere, i det omfang denne handel ikke ændrer disse forhold. Sælger må dog ikke aktivt medvirke til at påføre ejendommen nye byrder.
Der henvises til de elektroniske tingbogsudskrifter dateret den 11. september 2025
Sælger skriver købsaftale.
Købers advokat foretager den digitale registrering af skødet.
Parterne betaler tinglysningsafgift med hver sin halvpart.
Parterne betaler egne rådgivere.
Udgifterne til et fysisk matrikelkort er købers. Sælger betaler for gennemgang af ejendommen ved landinspektør før overtagelsesdagen.
Overtagelsesdagen er skæringsdag for skatter og afgifter.
Køber skal sørge for at få ejendommen flyttet til sig ved de forskellige forsyningsvirksomheder, forsikringsselskaber med videre.
Der kan rekvireres yderligere oplysninger om bygningerne, herunder drift og vedligeholdelse omkostninger og budget for dem.
Du kan få det ved henvendelse til raadhus@99454545.dk